miércoles, 6 de diciembre de 2017

La mavea, el más tempraneru

La mavea ye el primer páxaru que cría na costa d'Asturies. Ye verdá que na montaña hay aves de gran tamañu, como la utre o el aigla rial, que entamen a criar no más ceu del añu, cuando el hibiernu ta recién entamáu, pero nel llitoral ye la mavea el más tempraneru.

El cormorán moñudo Phalacrocorax aristotelis es el primer pájaro que se reproduce en la costa asturiana. Es cierto que en la montaña hay aves de gran tamaño, como el buitre o el águila real, que empiezan a criar en lo más temprano del año, cuando el invierno está recién comenzado, pero en el litoral el cormorán moñudo es el más tempranero.



Dende primeros del mes d'avientu les mavees adultes tienen el moñu que y-os da el so nome en castellano. Güei pude alcontrar uno en Lluanco, nes peñes que tan por fuera del dique nuevo.

Desde que comienza el mes de diciembre los cormoranes adultos tienen el moño que les da su nombre en castellano. Hoy pude encontrar uno en Luanco, en las peñas que se ven junto al nuevo dique.



Esta mavea ye de xuru de les que críen nel Cabu Peñes, una de les colonies que hay en Asturies. Nel mes de xineru tarán ya cerca del ñeru, y les primeres puestes vense en febreru. 

Este cormorán es seguramente de los que crían en el Cabo Peñas, una de las colonias que hay en Asturias. En enero estarán ya en la zona del nido, y las primeras puestas se ven en febrero.



No hay comentarios:

Publicar un comentario