jueves, 24 de enero de 2013

Andarríos axuntaos


L’andarríos ye un páxaro que pasa l’iviernu a tolo llargo y ancho del conceyu de Gozón, alcontrando pequeñes xuntances en sitíos afayaízos: les ensenades de Aramar, Bañugues y Zeluán.

El andarríos chico Actitis hypoleucos es un ave que inverna a todo lo largo y ancho del concejo de Gozón, encontrando pequeñas concentraciones en sitios apropiados: las ensenadas de Aramar, Bañugues y Zeluán.



En la baxamar los andarríos tan espardíos peles playes y cuesta abondo cuntiar los que hay en cada llugar. Pero na pleamar, cuando non queda sitiu na playa, suben pa los praos (y más si tan moyaos como estos díes) y allí pueden agüeyase tos xuntos y cuntiase dafechu.

En bajamar, los andarríos se esparcen por las playas y es muy difícil contar los que hay en cada sitio. Pero en pleamar, cuando no hay sitio bastante en la playa, suben a los prados (y más si están encharcados como ocurre estos días) y allí se pueden ver todos juntos y se cuentan bien.



Eso pasome güei na playa Bañugues, a la pleamar pudi cuntiar cuatro andarríos axuntaos nel prau enriba la playa, que son de xuru los que tan pasando equí l’iviernu. Velos asina en báramu ye perraru.

Eso me sucedió hoy en la playa de Bañugues, en pleamar pude contar cuatro andarríos juntos en el prado encima de la playa, que seguro son los que están aquí invernando. Verlos así en grupo es muy raro.



 Y déxovos pa finar un vídeo onde pue vese un andarríos comiendo nel prao, sacando xorres y cimblando el culo arriba y abaxo, lo que ye un vezu d’esti páxaro.

Y os dejo para terminar un vídeo donde se puede ver un anadarríos alimentándose en el prado, sacando lombrices y moviendo el culo arriba y abajo, lo que es una costumbre de este pájaro.


2 comentarios:

  1. Así se baila si señor, y no como otros "patos mareados"... Un saludo.

    ResponderEliminar
  2. Es todo un baile jeje, y además incansable, no para...

    Un saludo Pilar

    ResponderEliminar