jueves, 20 de junio de 2019

Una zarriquina


La zarrica (Troglodytes troglodytes) tamién conocida como zarruca o cerrica, ye uno de los páxaros más pequeños d'Asturies, porque llega a midir namás que 9 cm de llonxitú. De color pardu, asemeya un mure, una bolina de plumes que fina en una cola curtia ya erguía.

El chochín (Troglodytes troglodytes) es uno de los pájaros más pequeños de Asturias, porque llega a medir sólo 9 cm de longitud. De color pardo, parece un ratón, una bolita de plumas que termina en una cola corta y erguida.


La zarriquina ye un páxaru cantarín, cancia con muncha frecuencia y el so canciu ye abondo potente pa lo pequeñu que ye. Ye tamién abondo frecuente, y cría en cualquier tarrén onde haiga matorral:  sebes, bardiales, fasteres arbolaes con sotobosque densu, etc. El machu fai dellos ñeros en forma de bola, y ye la fema la que los termina forrándolos con plumes y la que  incuba los huevos. Tien dos pollaes al añu, en primavera y branu.

El chochín es un pájaro cantarín, canta con mucha frecuencia y su canto es muy potente para lo pequeño que es. Es también muy frecuente, y cría en cualquier terreno donde haya matorral: setos, zarzales, laderas arboladas con sotobosque denso, etc. El macho fabrica varios nidos en forma de bola, y es la hembra la que los termina, forrándolos con plumas, y la que incuba los huevos. Tiene dos polladas al año, en primavera y verano.


Casi siempre se caltién escondíu pente la vexetación. Esti de les semeyes saliome al pasu fai dellos díes en Sotu Ribera.

Casi siempre se mantiene escondido entre la vegetación. Este de las fotos me salió al paso hace algunos días en Soto de Ribera.

No hay comentarios:

Publicar un comentario