domingo, 24 de febrero de 2013

Raitán moru xintando merucos


El raitán moru ye un páxaro asemeyáu al raitán pero anegratáu. Asemeyáu quier dicir nos vezos que tien de andar pel suelo y tar nel posadoriu más que nel aspeuto.

El colirrojo tizón Phoenicurus ochruros es un pájaro parecido al petirrojo pero de tonos oscuros. Parecido se refiere a las costumbres que tiene de andar por el suelo y la forma de estar en el posadero más que en su aspecto.




El machu de raitán moru ye mayormente prietu, muncho más si vese lloñe. Cerca, tien una mezcla de prietu y gris, con les manches alares blanques y la cola roxa, o más bien anaranxada, que da-i el nome en castellano.

El macho de colirrojo tizón es básicamente oscuro, mucho más si se ve lejos. De cerca, presenta una mezcla de negro y gris, con las manchas alares blancas y la cola roja, o más bien anaranjada, lo que le da el nombre en castellano.


Como otros páxaros de la so familia, el raitán moru ye insectívoru, y güei pela tardi pudi agüeyar  un machu sacando merucos de la tierra con muncha maña na zona del Gayo, en Lluanco. Verdá ye que taba la tierra pingando y tierna, pero de eso bien sabe aprovechase el paxarín. Taba acompañáu per otros dos machos, ver tres machos xuntos de esta especie nun ye habitual.

Como otros pájaros de su familia, el colirrojo tizón es insectívoro, y esta tarde pude ver un macho sacando lombrices de la tierra con mucha destreza en la zona del Gayo, en Luanco. Es verdad que la tierra estaba muy mojada y tierna, pero de eso se sabe aprovechar bien el pajarín. Estaba junto a otros dos machos, ver tres machos de esta especie no es habitual.





Cuando cansaba de xintar merucos esnalaba pa estar un ratín nel posadoriu.

Cuando cansaba de comer lombrices volaba para estar un rato en el posadero.



Amás de los tres machos de la especie también pudi agüeyar un par de femes xintando merucos, como ésta de les semeyes. Les femes de raitán moru son per estremaes del macho, mayormente de tonos pardos anque también con la cola anaranxada.

Además de los tres machos de la especie también pude ver un par de hembras comiendo lombrices, como ésta de las fotos. Las hembras de colirrojo tizón son muy distintas del macho, de tonos pardos aunque también con la cola anaranjada.





Y agora un video que saqué del machu onde se aprecia bien como saca el meruco de la tierra y lo xinta.

Y ahora un vídeo que obtuve del macho donde se ve bien como saca la lombriz de la tierra y lo engulle.





6 comentarios:

  1. Que gorditos están. Hice unos en el sur y los veo más estilizados, más altos...seguro que es un efecto óptico. Un saludo

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. No te creas, estos con lo fácil que lo tienen para comer están muy bien alimentaos...Un saludo

      Eliminar
  2. Per guapes semeyes collaciu!!
    Salu!!

    ResponderEliminar
  3. Con esi piquín tan finu, hacíalu yo comiendo mosquitinos, pero veo que también gustai la carne de los merucos...
    Saludos.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Ye que los de Lluanco son bien llambiones..;-), tienen más carne los merucos que les mosques.

      Salú César...

      Eliminar