martes, 5 de febrero de 2013

Garrucho nel muelle Lluanco


El garrucho non ye un páxaro típicu del iviernu n’Asturies. Sicasí, la época l’añu más afayaíza pa velo ye cuando fae el so viaxe al sur dende los llugares de cría al sur, nel branu y la seronda, ente los meses de agostu y ochobre, que ye cuando entra nos puertos cola so escandalera que  i da el nome n’asturiano.

El charrán patinegro Sterna sanvicensis no es un ave típica del invierno en Asturias. La época del año más favorable para observarlo es cuando realiza su viaje al sur desde los sitios de cría al sur, en el verano y el otoño, entre los meses de agosto y octubre, que es cuando penetra en los puertos, armando el alboroto que le da nombre en asturiano.



Esti iviernu tan agüeyandose dellos garruchinos pela costa d’Asturies, dende Castropol a Xixón. El collaciu Xurde Valella cuntiábame ayeri que viera tres fae unos díes na Punta la Vaca. Güei pela tardi yo pudi ver un garruchín unos minutinos y facei unes semeyes guapes en Lluanco, dende el muelle del Gayo.

Este invierno se están viendo algunos charranes por la costa asturiana, desde Castropol a Gijón. El compañero Jorge Valella me contaba ayer que había visto tres hace unos días en Punta la Vaca. Hoy por la tarde yo pude ver un charrán unos minutos y hacerle algunas fotos en Luanco, desde el muelle del Gayo.




El páxaru ye de primer iviernu, nótense bien les manches negres na cola a los llaos. Tamién apunta un puquiñín la punta amariella nel picu prieto. Tuvo esnalando un bon ratu per enriba les foles sin poder tirase a pescar.

El ave es de primer invierno, se aprecian bien las manchas negras en los laterales de la cola. También apunta un poco la punta amarilla en el pico negro. Estuvo volando un buen rato por encima del oelaje sin poder lanzarse a pescar.


2 comentarios:

  1. Que bonita, de lejos parece una cometa.

    ResponderEliminar
  2. Muy bien visto Pilar, yo creo que están hechos para los fuertes vientos polares, no olvidemos que las golondrinas de mar son grandes migradoras...

    Un saludo

    ResponderEliminar