sábado, 15 de agosto de 2015

Cuquiello de viaxe

A esti cuquiellu non lo criaron los sos pas, non los conoz siquiera. A esti xoven de cuquiellu criolo un páxaro muncho más pequeño que él, una zarrica, una pioyina, un raitán quiciás, los amos de los ñeros nos que la só má, la fema´l cuquiellu, ye a dexar los güevos. 

A este cuco no lo han criado sus padres, ni siquiera los conoce. A este joven de cuco lo ha criado un pájaro mucho más pequeño que él, un chochín, un mosquitero, quizás un petirrojo, los dueños de los nidos en los que su madre, la hembra del cuco, pone los huevos.


Tres facese grande y poder esnalar el cuquiellu dexa el ñeru onde nació y vese solu. Por eso ye increíble que seya capaz de alcontrar el camín hasta los llugares donde pasa el iviernu, nel sur de África, a miles de km.

Tras hacerse grande y ser capaz de volar, el cuco abandona el nido en el que nació y se ve solo. Por eso es increíble que sea capaz de encontrar el camino hasta los lugares donde pasa el invierno, en el sur de África, a miles de km.



A lo llargo los meses de agostu y setiembre vese en Asturies un pequeño númberu de cuquiellos migrando pola campiña y les biesques, sobremanera nel llitoral y sierres costeres.  Equí faen un altu pa xintar y coyer fuercies enantes de seguir viaxe. Comen pequeños inseutos como saltapraos, guxanos o merucos que busquen nos praos.

Durante los meses de agosto y septiembre se ve en Asturies una pequeña cantidad de cucos migrando por la campiña y los bosquetes, sobre todo en el litoral y las sierras costeras. Aquí hacen un alto para comer y coger fuerzas antes de seguir viaje. Comen pequeños insectos como saltamontes, larvas o lombrices que buscan en los prados.



Esti atopelo en Moniello fai unos díes.

Éste lo encontré en Moniello hace unos días.

No hay comentarios:

Publicar un comentario