jueves, 4 de junio de 2015

El miagón nel teyáu

Al atapecer, el miagón ta fora ya, subido enriba del teyáu a la gueta de inseutos y ratones pa da-y de comer a los sos pollos. N'Asturies nómase curuxa a cualquier ave de presa nocherniega, pero la que nos ocupa agora ye el "mochuelo" Athene noctua. Nomao tamién miau o páxaru miagón, los sos vernáculos esplíquense pol fechu de que´l so utriar trae alcordances del miagar de los gatos.

Al atardecer, el "miagón" ya está fuera, subido encima del tejado a la busca de insectos y ratones para darle de comer a sus pollos. En Asturias se conoce como "curuxa" a cualquier rapaz nocturna, pero las que nos ocupa ahora es el mochuelo Athene noctua. Llamado también "miau" o "páxaru miagón", sus nombres vernáculos se explican por el hecho de que su reclamo puede recordar al maullar (miagar) de los gatos.




El miagón non ye como les demás curuxes, ya que non ye raru velo en pleno día, siempre cerca de los llugares onde añera. En Gozón non ye escasu, con un númberu perbono de parexes repartíes pol conceyu. Agora tan criando a los pollos, que ya tan grandones y esnalarán dientro de muy poco tiempu. Esti miagón de les semeyes pudi atopalo en Verdiciu, al llau de la carretera, fai unos díes.

El mochuelo no es como el resto de rapaces nocturnas, ya que no es raro observarlo en pleno día, siempre cerca de los sitios donde anida. En Gozón no es raro, con un buen número de parejas repartidas por el concejo. Ahora están criando a los pollos, que ya están crecidos y volarán dentro de poco tiempo. Este mochuelo de las fotos lo encontré en Verdicio, junto a la carretera, hace unos días.


No hay comentarios:

Publicar un comentario