sábado, 20 de julio de 2019

Camudando el plumaxe


Los xóvenes de raitán dexen el ñeru en xunu y xunetu, y pasaos unos díes faense independientes de los sos pas. Nesi momentu son bien distintos de la imaxen que tenemos na cabeza de lo que ye un raitán, pero agora tan ya entamando a camudar el plumaxe, y ya se pué adivinase la marca naranxa del rostru y el pescuezu, como el exemplar de les semeyes que puede agüeyar güei.

Los jóvenes de petirrojo dejan el nido en junio y julio, y tras unos días se hacen independientes de sus padres. En ese momento son muy distintos de la imagen que tenemos en la cabeza de lo que es un petirrojo, pero ahora ya están empezando a mudar el plumaje, y ya se puede adivinar la marca naranja de la cara y el cuello, como el ejemplar de las fotos que pude observar hoy.


Esta ye la época de muda pa los raitanes, un tiempu del añu muy delicau, y por eso pasen munchu tiempu al esconderite entre la biesca. Los adultos faen una muda completa, pero los xuveniles namás que faen una muda parcial, de les plumes del cuerpu y algunes coberteres de les ales. La muda fina pal mes de agostu o setiembre, y ya pa entós tornarán a canciar y facese notar como solo ellos saben facer.

Ésta es la época de muda para los petirrojos, un momento del año muy delicado, y por eso pasan mucho tiempo al escondite entre la vegetación. Los adultos hacen una muda completa, pero los juveniles sólo hacen una muda parcial, de las plumas del cuerpo y algunas coberteras de las alas. La muda termina en el mes de agosto o septiembre, y para entonces volverán a cantar y hacerse notar como solo ellos saben hacer.



No hay comentarios:

Publicar un comentario